مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد از فعالیت‌های تشکل‌های مردمی حمایت می‌کنند سلیمی: بدون حمایت تشکل‌های مردمی و مردم، فعالیت‌های مدیریت شهری به ثمر نمی‌رسد شهردار مشهد مقدس: نمایشگاه «به توان مردم» موجب هم‌افزایی تشکل‌هایی مردمی است تاکید شهردار مشهد بر لزوم برنامه‌ریزی جامع برای میزبانی شایسته از زائران در دهه آخر صفر آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه تخصصی جهیزیه و ملزومات ازدواج| نمایشگاه مشهد، میزبان نام‌های بزرگ لوازم خانگی و جهیزیه (۷ خرداد ۱۴۰۴) سهم مشهدالرضا (ع) از اعتبارات دولتی منطقی نیست فاز اول بوستان ۷۷ هکتاری کرامت مشهد به زودی افتتاح می‌شود میانگین زمان صدور پروانه مرحله اول ساختمانی به ۲۵ روز کاهش یافته است روز عرفه و عید قربان در عربستان اعلام شد رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: نقش بانوان در توسعه مدیریت شهری، نقشی مؤثر و مادرانه است ناصحی: اولویت اصلی مدیریت شهری مشهد در بهره‌وری، توسعه حمل‌ونقل عمومی است گلزار شهدای گمنام عرصه میدان شهدا، میزبان اختتامیه سومین جشنواره نورالمبین شهرداری مشهد ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (۷ خرداد ۱۴۰۴) گلایه رانندگان از بی توجهی به ایمنی مسیرهای عبوری باغون آباد و پیامبراعظم(ص) ۸۷ مشهد | ایمن سازی یا مسدودسازی؛ مسئله این است کسب رتبه اول درآمدی و جذب اعتبارات عمرانی توسط معاونت خدمات شهری مشهد جایگاه اول خدمات شهری مشهد در توسعه زیرساخت، پاکیزگی و درآمدزایی کشور مشهد؛ شهر بدون دست‌فروش سرگردان، با رویکرد نوین مدیریت شهری خدمات شهری، ویترین برتری مشهد در مدیریت شهری کشور حمایت کنگره بین‌المللی امام‌رضا(ع) و علوم روز از دانشجویان نوقلم آلودگی هوا در ۵ منطقه کلانشهر مشهد (۶ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

گرفتاری کسبه و ساکنان کوچه سرشور مشهد با ترافیک، بی نظمی و تابلوهای ورود ممنوع

  • کد خبر: ۳۳۴۸۷۷
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۳
گرفتاری کسبه و ساکنان کوچه سرشور مشهد با ترافیک، بی نظمی و تابلوهای ورود ممنوع
سرپرست پروژه سامان دهی بافت های تاریخی: مطالعات طرح «پیاده مدار» شدن بخشی از خیابان سرشور انجام شد

به گزارش شهرآرانیوز؛ چند سالی است که کوچه‌ها و خیابان های منتهی به بازار سرشور با تابلو‌های «ورود ممنوع» بسته شده‌اند. خیابانی که یکی از پرترددترین مسیر‌های زائران و ساکنان اطراف حرم مطهر رضوی است. اجرای طرح‌های ترافیکی و اعمال ورودممنوع‌ها برای این کوچه‌ها به جای آنکه سبب افزایش نظم شود ساکنان را با چالش‌های بسیاری همراه کرده است. چالش‌هایی که به گفته خودشان زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. عدم دسترسی ساکنان و زائران به معابر و منازل به دلیل تابلو‌های ورودممنوع نصب شده از دغدغه‌های مهم و بارز ساکنان این محدوده است. ترافیک و نبود جای پارک خودرو برای ساکنان و حتی کسبه برای بارانداز دیگر نکته‌ای است که ساکنان این محله با گلایه به آن اشاره دارند.

طرحی در دست اجرا، بدون اطلاع مردم

شنیده‌های ساکنان خیابان سرشور نیز برای این محدوده متفاوت است. برخی از ساکنان می‌گویند که بر اساس طرح تفصیلی، قرار است خیابان سرشور به پیاده راه تبدیل شود. عده‌ای نیز طرح را پیاده مدار ذکر می‌کنند و می‌گویند شهرداری این طور پاسخ داده که سازمان بازآفرینی شهری در حال کار روی این پروژه است تا این خیابان پیاده مدار شود، اما آنچه که شهروندان به صورت متفق القول اشاره دارند این است که هنوز هیچ گونه اطلاع رسانی رسمی یا عمومی به ساکنان، کسبه و زائران ارائه نشده است. این بی خبری نیز سبب سردرگمی و گلایه جدی شهروندان شده است.

ترافیک، پارک دوبل و بی نظمی

ساخت وساز‌های این محدوده نیز به مشکلات مردم افزوده است. کارگران، مهندسان و مالکان ساختمان در حال ساخت، خودرو‌های خود را به صورت دوبله پارک می‌کنند، آن هم در معبری که با نصب تابلوی ورود ممنوع بسته شده است. یکی از شهروندان در این بار می‌گوید: این گونه پارک کردن خودرو‌ها در حالی است که هیچ ناظر ترافیکی وجود ندارد. با این شرایط، عبورومرور مردم به سختی انجام می‌شود و ترافیک سنگین روح و روان ساکنان را آزار می‌دهد.

او در ادامه بیان می‌کند: همه این نکات سبب درگیری‌های روزمره میان رانندگان و مردم می‌شود. ما هر روز شاهد این نوع درگیری‌ها هستیم. برای این موضوع بار‌ها پیگیری کرده‌ایم، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. راهور حاضر نیست برای مدیریت شرایط نیرویی در این محدوده درنظر بگیرد. مدیران شهری نیز تدبیری برای چالش ترافیکی خیابان سرشور ندارند.

عصر‌ها اینجا میدان جنگ است

یکی از کسبه بازار سرشور نیز در تماس با روزنامه شهرآرا مشکل را این طور بیان می‌کند: بار‌ها مشکل ترافیک، پارک دوبل و بسته بودن مسیر را گزارش داده‌ایم. شهرآرا نیز سال گذشته گزارشی از مشکلات مردم تهیه کرد، اما هیچ اتفاقی نیفتاد. کافی است عصر‌ها مراجعه کنید. از ظهر تا بعدازظهر، اینجا میدان جنگ است. مردم هم درگیر می‌شوند و کسی پاسخ گو نیست.

بخشی از خیابان سرشور پیاده مدار می‌شود

بهزاد چوپانکاره، سرپرست پروژه سامان دهی بافت‌های تاریخی سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد در گفت‌و‌گو با شهرآرا درباره وضعیت خیابان سرشور این طور توضیح می‌دهد: در این محدوده، قرار نیست پیاده راه ایجاد شود بلکه طرح، مربوط به «پیاده مدار» شدن بخشی از خیابان سرشور است که با پیاده راه تفاوت دارد. در طراحی پیاده مدار، امکان تردد برای ساکنان و برخی وسایل نقلیه حفظ می‌شود.

سرپرست پروژه سامان دهی بافت‌های تاریخی سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد با اشاره به محدوده اجرای طرح می‌افزاید: مطالعات مربوط به پیاده مدار شدن بخش کوچکی از خیابان سرشور، حدفاصل سرشور ۱۰ تا سرشور ۲۴ انجام و طراحی این محدوده به صورت کامل انجام شده است. چوپانکاره به این نکته تأکید دارد که اجرای این طرح در حیطه اختیارات منطقه ۸ شهرداری است. او در ادامه بیان می‌کند: سازمان بازآفرینی صرفا مسئول حوزه مطالعاتی پروژه است و اجرای طرح‌ها برعهده مناطق مختلف شهری است. اجرای این بخش از طرح در صورت تأمین اعتبار، امسال از سوی شهرداری منطقه ۸ انجام خواهد شد؛ بنابراین در صورتی که بودجه مورد نیاز در قالب اعتبارات شهرداری لحاظ شود، منطقه می‌تواند عملیات اجرایی را آغاز کند.

مطالعه قسمت‌های بعد در گام‌های بعد

او بیان می‌کند: در حال حاضر تنها برای این قسمت مطالعه شده است و بخش دیگری از خیابان سرشور فعلا در دستور کار مطالعاتی نیست، اما پس از اجرای این مرحله، گام‌های بعدی می‌تواند با انجام مطالعات جدید تعریف و پیگیری شود. هر بخش از این طرح، فرایند مستقل مطالعه و اجرا خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->